Amit szeretünk benne, és amit kevésbé. Jó pár súlyos pont a Volvók mellett, néhány ellenük.
- Tartós, megbízható konstrukció, még a legidősebb példányok sem rozsdásodnak.
- A futómű más prémium márkák autóinál jobban bírja a magyar utakat.
- Biztonságos: a passzív és az aktív biztonság szempontjából is bizonyítottan kiváló
- Magas alapfelszereltség (legalább 6 légzsák, klíma, menetstabilizátor, 4 elektromos ablak, alufelni már az első sorozatok alapmodelljeiben is)
- Az első két ülésben fejedelmi kényelem, még a hátfájósak is elautózhatnak ezer kilométereket
- Tartós, kopásra kevéssé hajlamos beltér (kivéve sebváltógomb)
- Problémamentes, észrevétlenül regeneráló, hosszú életű részecskeszűrők (kivéve a D2 jelű 1.6-os dízelmotorokat)
- Kiváló márka image (ellentétben más prémium autókkal, a volvósokat valahogy mindenki bírja, vagy legalábbis ez így érződik)
Amit kevésbé szeretünk:
- A külső méreteihez képest visszafogott méretű beltér: szűk hátsó ülések, viszonylag kicsi csomagtartó még a V60-ban is,
- Viszonylag drága javítások: az alkatrészekből kevés az utángyártott, a bontókban a típus ritkán fordul elő (azaz marad a márkaszerviz, mint alkatrészforrás)
- A gyári navigáció nehézkes működésű, idegbaj a frissítése, és nem is túl okos - a Waze minden szempontból használhatóbb
- Az alapmotorok kicsit alulméretezettek, különösen a nagyobb kasztnikban.
- A 2013-2014 utáni motorok "vékonyka" 0W-20 (A5/B5) olajat kérnek, emiatt kisebb olajfogyasztás előfordulhat.
- A nagy méretű gumik (18" és felette) fájóan drágák lehetnek.
Ha elolvastad ezt a fejezetet és hasznosnak találtad, dobj egy lájkot. Ha tévedést találsz, valamit kiegészítenél, vagy egyéb módon segítenél a blog tökéletesítésében, írj kommentet. Köszönjük.