Rejtett pozitívumok és negatívumok...
- Állítható combtámasz a mellső ülésekben: hosszú utakon is kényelmes. A Focus/Mondeo nem ad ilyet ;) (Oké, a V40 is csak egyes felszereltségi szinteken.)
- Rendkívül gyors szélvédő párátlanítás (különösen a fűtőszálas szélvédőjű példányokon)
- A kulcskártya gombnyomásra távirányítással bekapcsolja az autó helyzetjelzőit (jó kulcs akksi esetén egész messziről is hatékony – például áruház parkolójában segít megtalálni a parkoló autót).
- Kellemes hangzású hifi rendszerek (nemcsak a prémium)
- Igen hatékony világítás (xenon nélkül is), gyönyörű, ledes helyzetjelzők hátul, amerikai "szélességjelzők" a lámpatestekbe integrálva.
- "Pocsolya megvilágító" kilépő fény a külső tükrök aljában (a magasabb felszereltségekben)
- Izzócseréhez a mellső lámpatest könnyen kivehető és így kényelmesen szerelhető
- Szép és hatékony belső fények (soklámpás belső világítás, külön kapcsolható olvasólámpákkal, lábtérvilágítás, piperetükör-világítás, tárolórekesz-világítás, megvilágított kormány kezelőgombok, megvilágított belső világítás kapcsolók)
- Sok százezer km után is újszerűen működő kezelőszervek, határozott nyomáspontú kapcsolók
- Magyar nyelvűvé tehető menürendszer (a nyelv menüből választható)
- Rugalmasan személyre szabható, szabadon konfigurálható szolgáltatások (pl. automata tükörbehajtás)
- A statisztikusok öröme a részletes fogyasztási adatokat és grafikonokat mutatni képes info rendszer
- A méregdrága Volvo gyári bőrkárpit ápoló megegyezik az IKEA olcsón beszerezhető bőrkárpit ápolójával
- Gyakori méretű, ezért viszonylag olcsón beszerezhető gumik (V40)
Rejtett negatívumok
- A kétoldali klíma nehézkesen szabályozható az S60/V60 modelleknél. Ha változtatnál, akkor mind a két oldalon külön be kell állítani a hőmérsékletet. (A V40-eseknél van lehetőség a közös állításra.)
- Az esőérzékelőt külön be kell kapcsolni, a kapcsoló magán az ablaktörlő karján van. A kormány alapból kitakarja, tapogatni kell
- Nincs külön mellső ködlámpa
- A tanksapka ajtaja csak a műszerfalról nyitható (S60/V60)
- A Start/Stop rendszert nem lehet kiiktatni, csak szüneteltetni (minden egyes indítás után újra kikapcsolni)
- Az ülésfűtés kapcsolója logikátlanul működik (a kikapcsoláshoz háromszor kell megnyomni)
- Az automata kormányzár indításkor úgy oldhat ki, hogy meglepően nagyot ránthat a kormányon
- A deréktámasz tekerentyűje rossz helyen van, nehéz elérni, pláne hogy a kartámasz kitakarja
- Kis méretű és/vagy rossz formájú utastéri rakodási lehetőségek
- A navigációhoz a mobiltelefonunk wifi megosztására is szükség van (2016-os modellév után)
- Bizonyos, a prémium kategóriában elterjedt extrák nem is voltak rendelhetőek (motoros csomagtér ajtó, head-up display stb)
- Nincs teljes értékű pótkerék. Évjárattól és modelltől/felszereltségtől függően vagy virsli pótkerék van, vagy csak kompresszor (ami viszont bizonyos defekt típusok esetén nem nagy segítség)
- Az esetleges szélvédőcsere fájdalmas lehet a City Safety rendszer kamerái miatt (kalibrálni kell)
- A fiatalabb évjáratok "kétszínű" felnijein feltűnőek a kisebb sérülések is, felújításuk költséges lehet
- Viszonylag ritka méretű, ezért drágán beszerezhető gumik, különösen a 16" alapméret felett (S60/V60)
Ha elolvastad ezt a fejezetet és hasznosnak találtad, dobj egy lájkot. Ha tévedést találsz, valamit kiegészítenél, vagy egyéb módon segítenél a blog tökéletesítésében, írj kommentet. Köszönjük.