Mint minden prémium autó, úgy a V40 és az S60/V60 fenntartása is komoly költségekkel járhat. Megbízható konstrukcióról és minőségi megépítésről van szó, a meghibásodások nem gyakoriak. Viszont ha gond van, akkor egy népautóhoz képest mélyebben kell a zsebünkbe nyúlni.
Tudomásul kell venni, hogy a Volvo viszonylag ritka autó, a felső-közép S60/V60 sorozatból pedig eleve kevesebbet adtak el, mint a kisebb modellekből. Ez azt jelenti, hogy az utángyártó alkatrészpiac nem állt rá a típusra. Féktárcsából, betétből, lengéscsillapítóból, hátsó kipufogó dobból meg még néhány más gyakori kopó-fogyó alkatrészből csak-csak lehet normálisan árazott és normális minőségű utángyártott darabokat találni, de mondjuk turbó csöveket, motor jeladókat, vagy éppen utastéri műanyag biszbaszokat csak gyáriban lehet találni, a beszerzési forrás pedig a márkaszerviz a maga nagyvonalú árrésével.
Mivel viszonylag ritka típusról beszélünk, kevés autó bontódik, így a kurrens alkatrészek ára a bontókban is csillagászati lehet – ha éppen le tudjuk vadászni egyáltalán. Ismerünk olyan márka specifikus bontókat, ahol egyes használt karosszéria elemeket, lámpákat csupán 20-25 százalékkal a márkaszervizes bruttó kisker ár alatt adnak - megtehetik, hiszen a kereslet meghaladja a kínálatot. Ha X sokallja az árat, és középső ujjával mutat be, Y akkor is elviszi a relatíve drága alkatrészt, mert nem talál mást. (Jelen sorok írója többször játszotta már előbb a fölényes X, majd pár hónap múlva a beletörődő Y szerepét is.)
A gyári alkatrészek árai egyébként szerencsére nem feltétlenül tükrözik a prémiumautóságot: ha talán drágábbak is egy tömeggyártó alsó-közép modelljénél megszokottnál, a különbség nem drámai.
A márkaszervizeken kívül van jó néhány privát műhely, ahol Volvók szervizelésére álltak rá. Ha nincs is meg a márkaszervizek csupa üveg + márvány + szálhúzott alumínium kinézete, a szerelők gyakran valamelyik Volvo szervizben szereztek akár évtizedes gyakorlatot, gyári diagnosztikát és célszerszámokat használnak – mindezt a márkaszervizes árak töredékéért. Tipikusan rendelkeznek saját – kedvezményes árú - alkatrész forrásokkal is.
A Volvókra szakosodott internetes fórumokon könnyen lehet kontaktot szerezni ezekhez a szervizekhez.
Ha elolvastad ezt a fejezetet és hasznosnak találtad, dobj egy lájkot. Ha tévedést találsz, valamit kiegészítenél, vagy egyéb módon segítenél a blog tökéletesítésében, írj kommentet. Köszönjük.