Volvo V40/S60/V60 (2010-2019)

Vásárlási tanácsadó

Váltó választás

2023. március 28. 21:41 - Kulani

 autiomata.jpg

Ha van autó, aminek jól áll az automata váltó, az az S60/V60 széria. Ennek megfelelően a használt piacon is rengeteg automata váltós autót találunk.

A Ford- vagy PSA-eredetű motorok a német Getrag cég Powershift automatáját kaptak, ez a VW-féle duplakuplungos DSG fordosított változata. A Volvo saját motorjai mellé járt a Geartronic, a japán Aislin váltóspecialista cég gyártmánya. Mindkét megoldás lehetővé teszi, hogy a fokozatokat manuálisan is kapcsoljuk.

A manuális váltós autókban a kuplungszerkezet, ezen belül elsősorban a kettős tömegű lendkerék okozhat komoly kiadásokat: nemcsak maga a szerkezet tud drága lenni, de a cseréhez meglehetősen szét kell szedni az autót is. Ha városban tiporjuk az autót, a kettős tömegű már 150 ezernél beadhatja a kulcsot. Finom használat mellett inkább 200-300 ezer az élettartam, de ehhez figyelni kell, hogy a kátyúkon, villamossíneken kinyomott kuplunggal (azaz benyomott kuplung pedállal) suhanjunk által, a motor leállításakor is kinyomjuk a kuplungot (azaz benyomjuk a kuplung pedált).

Az automata váltók esetén a probléma az szokott lenni, hogy a használt autó előző tulajdonosa szó szerint vette az „élettartam feltöltés” kifejezést, és nem cserélt folyadékot a váltóban. A gyári töltettel néha már 150 ezer kilométer táján drága javítás vár a váltóra (hidraulikus szeleptömb), de a 300 ezer kilométert már szinte egy sem futja meg.

Jelentősen meghosszabbítja viszont a váltó élettartamát a megfelelő módon, a megfelelő típusú folyadékkal végrehajtott alapos olajcsere. A váltó sajátosságai miatt a rendszert többször át kell mosni tiszta olajjal, akkor alakul csak ki a teljesen friss olajtöltet. Ez anyagban is, munkadíjban is érezhető költség lehet (összességében több tízezer forint), de segíthet megelőzni a drága (sok százezres) váltójavítást. Egyes váltó szakértők a 60-70 ezres csereperiódust sem látják túl sűrűnek.

A váltóproblémát a rángató váltás jelzi előre, elsősorban visszaváltáskor, illetve az, ha a váltó sokat „gondolkozik” váltás előtt. Ha a próbaúton bármi rendelleneset tapasztalunk a váltó környékén, akkor készüljünk fel nagyobb kiadásra.

 

Ha elolvastad ezt a fejezetet és hasznosnak találtad, dobj egy lájkot. Ha tévedést találsz, valamit kiegészítenél, vagy egyéb módon segítenél a blog tökéletesítésében, írj kommentet. Köszönjük.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://v40s60v60.blog.hu/api/trackback/id/tr9618083038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása